czwartek, 10 maja 2012

Storyboard


  Dla tych którzy nie wiedzą jak powstaje film animowany, bardzo chętnie zaprezentuje kilka etapów. Numer jeden to pomysł, często jest to najtrudniejszy etap, bo nawet najładniejsza animacja nie jest w stanie uratować słabego pomysłu.

  W naprawdę dużym skrócie po pomyśle jest scenariusz i storyboard, czyli scenopis obrazkowy.
To bardzo istotny moment, bo możesz pokazać jaka postać gdzie stoi, jak wygląda kadr, co następuje po czym. Często takie rozrysowanie sobie kadrów sprawia, że wyraźniej widzimy scenariusz, potrafimy sobie wyobrazić jak powinny wyglądać inne sceny.

  Ja osobiście uwielbiam storyboardy, bardzo mi pomagają w zrozumieniu każdej sceny.
Oto scenopis który zrobiłam dawno temu, odnalazłam go niedawno i postanowiłam zrealizować :]




To wymaga trochę więcej wysiłku, ale warto poświęcić czas. Można wychwycić błędy, stworzyć nowe ciekawe kadry, tak aby się nie powtarzały cały czas. Polecam :]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz